Gazeta Indie

Informacje, ciekawostki, plotki

Kolejne wyprawy do Japonii i Korei

11.04.24 | Magda

Zapraszamy na nowe terminy wyjazdów do Korei i Japonii, które prowadzą specjaliści od tych kierunków: dr Aleksandra Szczechla z instytutu Japonistyki i Sinologii UJ i dr Roman Husarski z Instytutu Religioznawstwa UJ:

8 - 22 września 2024 Aleksandra prowadzi swój autorski program Japonia - to co najważniejsze

Wesołych Świąt!

23.12.23 | Magda

Serdeczne życzenia radosnych Świąt Bożego Narodzenia w cieple rodziny, pięknie pachnącej choinki, zdrowia i energii na co dzień, uśmiechu  i życzliwości oraz wspaniałych przygód i wypraw śle Wam cała ekipa Klubu Laurazja.

Okres świąteczny w Laurazji

22.12.23 | Magda

W dniach 22 - 26 grudnia nasze biuro będzie nieczynne. Na wszystkie mejle odpowiemy w środę 27 grudnia.

Potwierdzone wyprawy wrzesień-październik

02.08.23 | Magda

Zapraszamy na potwierdzone wyjazdy do Maroka, Libanu i Korei:

Liban w 2 terminach:
12 - 21 września 2023
i 22 września - 1 października 2023
Szczegóły na: https://www.laurazja.pl/13624-liban-w-krainie-cedrow-i-dawnych-fenicjan

Maroko:
15-30 września 2023
Szczegóły na: https://www.laurazja.pl/13785-jedno-oko-na-maroko

Korea:
5 - 19 października 2023
Szczegóły na: https://www.laurazja.pl/13782-korea-poludniowa-smaki-tradycje-i-koreanski-cool

Przerwa świąteczna

08.06.23 | Magda

Zaczynamy długi weekend - w dniach 8-11 czerwca biuro jest nieczynne. Wracamy do pracy w poniedziałek 12 czerwca i wtedy odpowiemy na wszystkie wiadomości :-)

Kolejne wyprawy do Indii

19.05.23 | Magda

Powiesiliśmy nowe terminy wyjazdów do Indii - pierwszy z nich już jest potwierdzony, mamy jeszcze miejsca w tej grupie i zapraszamy:

5 - 29.11. 2023 "Indie od Delhi do Kalkuty - Przez Nizinę Gangesu, Orisę i Bengal"

30.11 - 15.12. 2023 "Indie Północne w pigułce"

Oba wyjazdy poprowadzi nasz nowy pilot Arek Imiela. Zapraszamy!

Nowe terminy wyjazdów do USA na 2023

30.11.22 | Magda

W terminarzu powiesiliśmy przyszłoroczną ofertę wyjazdów do USA, o którą już od lipca bardzo często pytacie - mamy wycieczkę: Nowy Jork, Filadelfia, Waszyngton-Metropolie wschodniego wybrzeża USA, wyprawę: Parki Narodowe USA-Arizona, Kalifornia, Nevada, Utah i Route 66 i najdłuższy program: Wyprawa w… Czytaj więcej

Co nowego w Laurazji? /Wciąż możemy odkrywać świat/ – wywiad z Jarosławem Poniewierą

15.11.22 | Magda

Michał Paweł Urbaniak: Kiedy blisko dwa lata temu wybuchła pandemia koronawirusa, szybko stało się jasne, że w pierwszej kolejności uderzy w turystykę. Nie podróżuje się i nie zwiedza, gdy zamykamy się w domach. Z czym wówczas przyszło się zmagać branży turystycznej?

Czytaj więcej

Wybierz się do Meksyku z Laurazją i Robertem Korzeniowskim!

06.10.22 | maciek

Podróże nie tylko kształcą – jak głosi znane powiedzenie – ale także łączą. Miło nam ogłosić, że nawiązaliśmy współpracę z Robertem i Justyną Korzeniowskimi – czyli z Walking Lovers. Dzięki temu wspólnie będziemy mogli realizować autorskie plany podróżnicze. Robert Korzeniowski już wcześniej korzystał ze wsparcia przewodników Laurazji – wówczas docenił dobrą organizację, a także odpowiednie przygotowanie wyjazdu. Teraz szukał partnera spoza firm typowo komercyjnych zajmujących się masową turystyką.

Nowy wyjazd na stronie - Kostaryka i Nikaragua

06.10.22 | Magda

Dodaliśmy na stronie nowy program autorstwa Piotra Orechwo, który też go teraz w terminie zimowym poprowadzi :) Wyjazd "Ameryka Środkowa: Kostaryka i Nikaragua - przyroda, wulkany i plaże" znajdziecie tutaj. Zapraszamy!

O wiosennych śnieżycach

12.08.22 | Magda

Od lat darzę Liban wielką miłością i fascynacją. Przez długi czas ze względu na trwającą w nieodległej Syrii wojnę nie mogliśmy go odwiedzać. Na szczęście od niedawna Liban znów zyskał popularność jako kierunek turystyczny. W Laurazji również postanowiliśmy tam wrócić. Zaplanowaliśmy wyjazdy na przełomie kwietnia i maja 2022 roku. Zebraliśmy dwie grupy. Rzecz jasna, wcześniej musiałem sprawdzić główne punkty programu, odkryć Liban na nowo, znów poczuć się w nim pewnie. Wybrałem się tam z Krzysztofem Rąpałą, który znał Bliski Wschód, ale akurat w Libanie jeszcze nie był.

Czytaj więcej

Grunt to dobry przewodnik!

04.08.22 | Magda

Kiedy odwiedziłem Liban, od razu pozwoliłem się mu zauroczyć. Wiedziałem, że będę chciał tam powrócić w większej grupie. Udało się! Pierwszy wyjazd do Libanu zorganizowaliśmy w 2003 roku, a następne w 2009 i 2010 roku. Byłem przekonany, że Liban stanie się corocznym kierunkiem naszych wypraw – niestety, wybuch wojny w Syrii pokrzyżował te plany. Przestaliśmy jeździć w tamte okolice.

Czytaj więcej

Ile może trwać kwadrans w Jordanii?

21.07.22 | Magda

W Jordanii usytuowana jest przepiękna dolina, a na jej terenie rezerwat Wadi Dana. Jest pomijany w masowym ruchu turystycznym, dlatego do tego niezwykłego miejsca docierają raczej pojedyncze osoby albo grupy z małych biur trekkingowych. Wśród naszych propozycji znajdziecie spacer po Wadi Dana. Natomiast moim marzeniem było przejście nową trasą z rezerwatu do Małej Petry – postanowiłem je zrealizować.

Magia pustyni

15.07.22 | Magda

Trudno zliczyć moje podróże po Bliskim Wschodzie. Regularnie wracam w te okolice i mogę stwierdzić, że w minionych latach dobrze je poznałem. Mimo to Bliski Wschód wciąż pozostawia mi wiele do odkrycia. Niedawno spełniłem jedno ze swoich wielkich podróżniczych marzeń: zobaczyłem kwitnącą pustynię. Brzmi jak oksymoron, prawda? Może to była fatamorgana?

Czytaj więcej

Między wiekami historii a zaspami śniegu

13.07.22 | Magda

Koniec marca 2022 roku. Znów trafiłem do Ammanu – tym razem o czwartej rano. To osobliwa pora na przyjazd. Świat jest jeszcze zawieszony między nocą a dniem. Wszystko wydaje się trochę nierzeczywiste. Zwłaszcza gdy podróżuje się samotnie – a ja wówczas byłem sam. Przyjechałem do Jordanii, aby dograć szczegóły w związku z nowym programem – próbną wycieczką przez nieznane dotąd uczestnikom trasy. Miała się rozpocząć za trzy dni.

Wiosna w Laurazji

10.07.22 | Magda

Wiosną zorganizowaliśmy aż 5 kolejnych wypraw na Bliski Wschód – cztery do Libanu i jedną do Jordanii. Zupełnie nieoczekiwanie odkryliśmy ten region świata – który przecież tak dobrze znamy! – zupełnie na nowo.

Zapraszamy do Magicznej Kolumbii

24.05.22 | Magda

Już na przełomie sierpnia i września jedziemy do Kolumbii - proponujemy całkiem nowy program, którego autorem i pilotem będzie Piotr Orechwo - Magiczna Kolumbia oczaruje was m.in.: kawowym szlakiem, kąpielami błotnymi w wulkanie i wspinaczką na monolit El Peñon de Guatape. Zapraszamy!

Nowy termin Libanu

29.04.22 | Magda

Pierwsze grupy na wyprawę "Liban - wiosna w krainie cedrów" zapełniły się momentalnie, więc powiesiliśmy nowy termin od 27 maja do 4 czerwca i już jest potwierdzony! Lecimy bezpośrednim LOTem do Bejrutu i mamy jeszcze miejsca. Zapraszamy!

Wesołych Świąt Wielkanocnych

16.04.22 | Magda

Wszystkim życzymy, aby czas Świąt był okazją do odpoczynku i zadumy, a także wypełniał Wasze serca nadzieją i dodawał sił, tak byście mogli zrealizować wszystkie swoje plany.

Zespół Klubu Laurazja

Czytaj więcej

W okresie świątecznym biuro nieczynne

13.04.22 | Magda

Od 14-18 kwietnia biuro Klubu Laurazja będzie nieczynne. Na wszystkie wiadomości odpowiemy we wtorek 19 kwietnia.

Nowa strona www

08.04.22 | Magda

Witamy Was na naszej nowej stronie. Ostatni rok upłynął nam na gorączkowym poszukiwaniu wszystkich materiałów - zdjęć, opisów, programów, które spaliły się spektakularnie wraz z serwerem w Strasburgu, na którym funkcjonowała poprzednia witryna. Jednoczesne prowadzenie biura, obsługi klienta, księgowości oraz przede wszystkim jeżdżenie z grupami po świecie sprawiły, że prace te były bardzo powolne, ale wreszcie się udało :-) Dziękujemy za Waszą cierpliwość i za to, że mimo braku głównego kanału informacyjno-marketingowego nie porzuciliście nas i korzystaliście z naszej oferty.