Dzień 1-2 Przelot z Polski do Szanghaju. Przejazd do hotelu, spacer aklimatyzacyjny po mieście. Nocleg.
Dzień 3 Zwiedzanie Szanghaju. Rano wizyta w zoo u niedźwiadków panda. Panda jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Te niesamowicie łagodne niedźwiadki przez ¾ dnia śpią, a przez pozostałą część objadają się bambusem. Spacer po kolonialnym Bundzie - wielkim deptaku miejskim z repliką londyńskiego Big Bena; przeprawa na wyspę Putong, gdzie zobaczymy nowoczesne wieżowce i najwyższy budynek Chin – właśnie wykańczaną, mierzącą 632 metry wieżę Shanghai Tower. Wieczorem spacer po ulicy Nankińskiej (Nanjing Donglu), głównym deptaku miejskim.
Dzień 4 Przejazd pociągiem szybkich kolei do Xiamen (ok. 10 godzin). Sieć szybkich kolei oplotła Chiny w ciągu kilku ostatnich lat i spowodowała prawdziwą rewolucję w transporcie, dawniej ten przejazd zajmował aż 26 godzin. Po drodze zobaczymy scenerię prowincji Fujian, leżącej naprzeciwko Tajwanu. Jest to jedna z najbardziej różnorodnych prowincji Chin, przez wieki odcięta górami od reszty kraju, która słynęła z kontaktów handlowych z Azją. To stąd pochodzili przodkowie większości mieszkańców Tajwanu, jak również spora część ludności Hongkongu, Singapuru i innych skupisk mniejszości chińskiej.
Dzień 5 Zwiedzanie Xiamen (dawniej Amoy), niegdyś ważnego portu traktatowego. Odpoczynek po trudach podróży na wyspie Gulan Yu – oazie dawnych, kolonialnych Chin. Jest to jedno z najcichszych i najpiękniejszych miejsc w Chinach, zachwycającą spokojem i czarem dawnych czasów.
Dzień 6 Przejazd w okolice Yongding i zwiedzanie tulou (ziemnych domów). Tulou (lista UNESCO) to jedne z najbardziej niezwykłych zabytków Chin. Okrągłe warowne domy mniejszości Hakka z XVII w., w których mieszkały całe rodziny, i w których broniły się przed napastnikami, są wielką nieodkrytą (jeszcze) atrakcją Chin. Tulou, przypominające z lotu ptaka statki kosmiczne, zostały w latach 80. uznane przez wywiad amerykański za… silosy nuklearne. Nocleg w miarę możliwości w jednym z tulou.
Dzień 7 Dalsze zwiedzanie tulou. Zobaczymy kilka miejscowości z tradycyjnymi domkami Hakka. Po południu powrót do Xiamen. Wieczorem nocny przejazd do Kantonu (ok. 14-16 godzin).
Dzień 8 Poranny przyjazd do Kantonu. Zwiedzanie Kantonu (Guangzhou), miasta będącego do XIX w. „oknem na Chiny” dla obcokrajowców, którym zabraniano wjazdu do Państwa Środka. Dziś Kanton to najbogatsze miasto Chin i największy beneficjent reform rynkowych. Zobaczymy blaski i cienie tej metropolii. Zwiedzimy wyspę Shamian – malutką enklawę obcokrajowców, skąd prowadzili oni handel z Chinami. To tutaj narodziły się największe fortuny na nielegalnym handlu opium. Poza tym zobaczymy mauzoleum królów dynastii Nanyue (II w. p.n.e.), jedno z najciekawszych odkryć archeologicznych Chin oraz park Yuexiu z kuriozalnym pomnikiem kóz, symbolem miasta. Skosztujemy kantońskiej kuchni, jednej z najoryginalniejszych w Chinach. Nocleg w Kantonie.
Dzień 9 Jednodniowa wycieczka pod Kanton, do Kaipingu (ok. 3 godzin). Obejrzymy diaolou (lista UNESCO), warowne wieże-rezydencje, jakie bogaci Chińczycy budowali w tych okolicach na początku XX w. Świetnie zachowane i unikatowe w skali świata diaolou są niezwykłą, eklektyczną mieszanką wpływów chińskich i zachodnich. Powrót do Kantonu, wieczorem wycieczka do Zhujiang – nowoczesnej dzielnicy Kantonu, pełnej futurystycznych budowli, Nocleg w Kantonie.
Dzień 10 Przejazd do Shenzhen (ok. 3 godzin), które przed 1978 r. było małą wioską, stało się pierwszą wolną strefą ekonomiczną i obecnie jest trzecim największym i jednym z najbogatszych miast Chin. Przekroczenie granicy z Hongkongiem. Zwiedzanie unikatowego miasta, łączącego najlepsze cechy Chin i Zachodu. Hongkong to legendarne miejsce, gdzie rodziły się największe fortuny Azji; do 1997 r. kolonia brytyjska, a dziś teren autonomiczny Chin, o atmosferze zdecydowanie odmiennej od Chin kontynentalnych. Zobaczymy wyspę półwysep Kowloon z jego Promenadą Gwiazd, z posągami sław filmów kung-fu; wyspę Hongkong, z efektowną, pełną futurystycznych budowli dzielnicą Central, przejedziemy się najdłuższymi na świecie schodami ruchomymi, wjedziemy zabytkowym tramwajem na Victoria Peak (552 m), skąd roztacza się oszałamiająca panorama Hongkongu. Nocleg w Hongkongu.
Dzień 11 Przejazd do Makau. Makau, założone w XVI w. przez Portugalczyków, było do XIX wieku najważniejszym portem w handlu z Chinami, a do 1999 r. kolonią portugalską. Miasto słynie ze wspaniałych kościołów w stylu „orientalnego baroku” z jednej strony, a z gier hazardowych i innych nocnych uciech z drugiej. Stare Miasto zachowało wiele ze swojego „śródziemnomorskiego” charakteru. Powłóczymy się po uliczkach Starówki, zobaczymy słynne ruiny kościoła św. Pawła, a także świątynię Matsu, od której wzięła się nazwa Makau. Ujrzymy również inny charakter miasta – „azjatyckiego Las Vegas”, jedynego miejsca w Chinach, w którym można legalnie uprawiać hazard. Późnym wieczorem powrót do Kantonu, nocleg.
Dzień 12 Przejazd do Yangshuo (ok. 8-9 godzin), Spacer po mieście słynącym z księżycowych skał, otoczonych mieszkalną zabudową. To przedsmak atrakcji czekających nas następnego dnia. Dla chętnych w miarę możliwości połów ryb kormoranami. Nocleg w Yangshuo.
Dzień 13 Yangshuo (lista UNESCO) to miejsce o najpiękniejszym chyba krajobrazie w południowych Chinach, porównywalne tylko z zatoką Halong w Wietnamie. Postrzępione, wapienne skały otaczające rzekę Li sprawiają wrażenie, jakby pochodziły z innego świata. Ta iście księżycowa sceneria dla wielu jest najpiękniejszym miejscem w Chinach. Wieczorny przejazd do Guilin (2 godziny). Nocleg w Guilin.
Dzień 14 Przejazd do tarasów ryżowych nieopodal Longsheng (3 godziny). Tarasy, nazwane „Kręgosłupem Smoka” należą do jednej z największych atrakcji przyrodniczych Chin, pokrywając ponad 800-metrowe wzgórza. Spędzimy dzień na wędrówkach po tarasach i oglądaniu spektakularnych widoków ryżowisk sięgających aż po horyzont. Nocleg w jednej ze wsi przy polach.
Dzień 15 Poranne śniadanie z widokiem na pola ryżowe. Zejście po jednej z najbardziej malowniczych tras, przez wioski mniejszości etnicznych. Po południu przejazd do Guilinu (3 godziny). Wieczorny spacer na rzeczne nadbrzeże i podziwianie „księżycowej” panoramy miasta.
Dzień 16 Całodniowy przejazd do Zhangjiajie (ok. 8-9 godzin) z przesiadką w Changshy. Zobaczymy prowincję Hunan, usytuowaną w środkowym biegu Jangcy, sławną z piękna swej przyrody oraz z faktu, iż pochodził z niej Mao Zedong. Dojazd do Zhangjiajie. Spacer po miasteczku i odpoczynek po podróży.
Dni 17 i 18 Zwiedzanie gór Zhangjiajie, dla wielu największej atrakcji przyrodniczej Chin. Niezwykle oryginalne góry wyglądają jakby pochodziły z innej planety i pewnie dlatego stanowiły inspirację dla „Awatara” Jamesa Camerona. Znajduje się tutaj również słynna Brama do nieba - góra i świątynia Tianmenshan. Dwudniowy spacer po górach, Nocleg w wiosce pod górami.
Dzień 19 Przejazd do miasta Yichang nad Jangcy (ok. 6 godzin). Zobaczymy (nie)sławną Tamę Trzech Przełomów – gigantyczną, monstrualną tamę, która pokryła wodą obszar wielkości Anglii i zalała Trzy Przełomy Jangcy. Nocleg w Yichangu.
Dzień 20 Całodniowy powrót do Szanghaju. Będziemy jechać wzdłuż biegu Jangcy i przekonamy się o rewolucji komunikacyjnej jaka dokonała się w Chinach za sprawą szybkich kolei. Nocleg w Szanghaju.
Dzień 21 Pożegnalny spacer po Bundzie w Szanghaju. Przelot do Polski
Dzień 22 Przylot do Polski